29 oct. 2014

Indragostita de ceaiuri...



Stiati ca ceaiul este a doua cea mai consumata bautura din lume, fiind recunoscuta pentru beneficiile sale vindecatoare, precum si gustul delicios?
Dar ca in secolul 19, ceaiul era folosit ca moneda de schimb?






Ce vedeti in foto, sunt ceaiurile pe care le-am baut in anotimpurile de vara-toamna ale acestui an...Multe, putine, toate au fost pe placul meu.
Ca au fost zile cand vroiam sa savurez aroma fructelor cu cateva cuburi de gheata, sau poate ma luptam cu constipatia? Am gasit un ceai pentru fiecare problema sau situatie! :)
Imi aduc aminte de copilarie, de bunica, care gasea in plante solutiile pentru toate afectiunile care apareau: dureri de cap, dinti, rani deschise. Deci, efectele benefice ale ceaiurilor sunt testate pe propria-mi piele! :))



 Ceaiul verde este bun la toate!

Ca e simplu sau in combinatie cu vanilie, merisor, iasomie, lamaie, ceaiul verde este o bautura tamaduitoare, recunoscuta pentru capacitatea de a preveni cancerul, problemele cardiovasculare, intareste sistemul imunitar si ajuta foarte mult la slabit( amelioreaza chiar si celulitAAA)!
Un studiu aparut in Jurnalul Institutului National de Cancer din SUA, din anul 1992, indica faptul ca cei care au baut regulat ceai verde si-au redus riscul de cancer esofagian cu 60%.
Totodata, exista concluzii ale unor cercetatori care asociaza consumul de ceai verde cu reducerea nivelului colesterolului rau din organism.
Ceaiul verde contine cofeina in cantitati moderate, actionand prin inhibarea poftei de mancare, doar daca este consumat cum trebuie:
- se recomanda a se bea 3 cani de ceai verde pe zi, fiind un foarte bun antioxidant;
- se bea la temperatura inversa de afara, pentru a arde calorii ( rece-cand este cald, cald- cand este frig).
- se consuma inainte de masa pentru a suprima pofta de mancare;



Desi, exista numeroase beneficii, trebuie sa tinem cont si de cateva pericole ale consumului:

- nu se bea ceai verde seara intrucat cauzeaza insomnie;
- in cazul consumului exagerat, poate produce cresterea tensiunii arteriale;
- nu se asociaza cu medicamentele, anumite substante ale ceaiului interactioneaza cu diversi compusi ale medicamentelor;
- daca faceti tratament cu anticonceptionale, antidepresive, anticoagulante, antibiotice, ar fi sa consultati medicul curant inainte de a bea ceai verde;




 Ceaiul negru- Sanatos sau nu?

Desi nu este la fel de benefic ca cel verde, ceaiul negru se afla in topul celor mai sanatoase ceaiuri.
Numele ii este dat de culoarea inchisa, dar privit cu atentie, mai degraba e rosu-portocaliu inchis, motiv pentru care chinezii l-au denumit si ceai rosu.
Beneficii: imbunatateste sistemul cardiovascular, stimuleaza sistemul imunitar, mentine sanatatea orala( fluorul lupta cu respiratia urat mirositoare si cu bacteriile din cavitatea bucala), imbunatateste digestia, ofera energie, ajuta la slabit, benefic pentru piele ( contine vitaminele B2, C, E), foarte bun pentru par intrucat ajuta la scaderea hormonului DHT, vinovat de caderea parului.

Ceaiul negru, ca si cafeaua, nu se consuma inainte de masa sau dupa masa( poate fi baut inainte de masa cu cel putin o ora, si dupa masa-la cel putin o ora si jumatate).
Intreruperea brusca a consumului de ceai negru are efectele similare intreruperii consumului de cafea: tremuraturi, anxietate, ameteala, dureri de cap.
Parerea mea e ca daca azi vrei sa bei cafea, sa nu mai bei si ceai negru, adica sa alegem, intrucat ambele bauturi sunt bogate in cofeina.
Ca si in cazul ceaiului verde, e de preferat sa fie consultat medicul in cazul persoanelor care iau tratament medicamentos.




 Ceaiul de soc combate celulita si trateaza bolile!

Florile de soc sunt foarte cunoscute in tara noastra, fiind folosite pentru ceai sau ca tinctura.
Ceaiul de soc are efect laxativ, elimina toxinele din oganism, ajuta la scaderea in greutate, provoaca transpiratie abundenta ( in vara, inainte sa ies sa alerg, beam cate o cana de ceai de soc, nemaipomenit...:)) )
Consumul de soc scade edemele la nivelul gambelor, detoxifica organismul si previne aparitia infectiilor urinare. Adica se merge mai des la baie, dar e foarte bine!


                                         
 Papadia- leacul natural pentru ficat

Daca nu stiati, ceaiul de papadie reduce simtitor stresul!!! Da, da, va spun eu! In ultima perioada, am un program haotic, stiu cand plec...dar cand mai ajung acasa....asta, clar nu mai stiu! Si incerc sa ma destresez band mult ceai de papadie! Si chiar functioneaza, ia sa incercati!
Consumul frecvent de ceai de papadie detoxifiaza ficatul si elimina pietrele de la rinichi!
Recent, am aflat ca frunzele din papadie se pot folosi chiar si in salata.In primavara, cu siguranta voi avea grija sa testez si aceasta salata, care se pare ca e buna la gust.




 Constipatia-bat-o vina!!

Constipatia - problema veche la mine, si mereu am incercat sa o combat prin cai naturiste, adica...NU medicamente...in cel mai rau caz- supozitoarele cu glicerina.
Ceaiul Sveltaflor contine flori de : senna, musetel, soc, sulfina, lavanda, menta si in general te scoate din " impas" ...:)))
Ceaiul de crusin este o idee mai puternic, parerea mea!  Adica e ca si cum ai lua un laxativ!
Se recomanda in cazul constipatiei cronice si nu se administreaza in cure prelungite, se poate instala obisnuinta si nu mai da randament.
De cateva luni, am descoperit si ceaiul de senna, cu efect garantat in cazul meu!
Sfatul meu e sa le folositi in caz de nevoie si prin rotatie: Senna, Sveltaflor....iar crusin, cand nu functioneaza nimic altceva!


 
 Ceaiuri savuroase din fructe

Ador sa beau ceaiuri din fructe cu gheata vara! Sunt delicioase si racoritoare!
Le folosesc pentru a face si jeleu- ocazie de rasfat si in acelasi timp o oaza de sanatate!


Voi beti ceaiuri? Ce recomandari aveti? :)

Pe curand,

3 comentarii:

Bravo! Si eu beau ceiuri zilnic si de cativa ani buni.Ma bucur ca s-au deschis ceainarii si la noi. Beau si ceaiuri medicinale,dar si ceaiuri aromate .Doina Paula

Cel mai mult imi plac ceaiurile de fructe sau cu anumite arome dulci.
Nu sunt asa mare bautoare, insa cand imi vine pofta, ma tine saptamani sau luni intregi.

Mie îmi place foarte mult ceaiul negru, deși, după cum spuneai tu, este problematic pentru că-l beau în cantitate mare și în unele zile mai beau și cafea pe lângă el. Eu îl beau numai cu lapte și zahăr, simplu nu-mi place.
Ceaiul verde mi se pare foarte tonic, bun bun pentru siluetă.
Iubesc ceaiul și după numărul mare de cutiuțe din poze, e clar că și tu-l iubești cel puțin la fel de mult!